Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Τραγούδια στη μέση του χειμώνα

ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΣ ΚΑΙΡΟΣ (1893)
του Κ. Π. Καβάφη

Δεν με πειράζει αν απλώνη
έξω ο χειμώνας καταχνιά, σύννεφα, και κρυάδα.
Μέσα μου κάμνει άνοιξι, χαρά αληθινή.

Το γέλιο είναι ακτίνα, μαλαματένια όλη,
σαν την αγάπη άλλο δεν είναι περιβόλι,
του τραγουδιού η ζέστη όλα τα χιόνια λυώνει.

Τι ωφελεί οπού φυτρώνει
λουλούδια έξω η άνοιξις και σπέρνει πρασινάδα!
΄Εχω χειμώνα μέσα μου σαν η καρδιά πονεί.

Ο στεναγμός τον ήλιο τον πιο λαμπρό σκεπάζει,
σαν έχεις λύπη ο Μάης με τον Δεκέμβρη μοιάζει,
πιο κρύα είναι τα δάκρυα από το κρύο χιόνι.



Χειμώνας,
με τη Σοφία Βέμπο (1939)

Δ. Γιαννουκάκης, Δ. Ευαγγελίδης, Ι. Ριτσιάρδης


Μπήκε ο χειμώνας (1940), με τον Στράτο Παγιουμτζή
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας, Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης


Κοντά στο τζάκι (1952), με τη Νινή Ζαχά
Μουσική Νινή Ζαχά, Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης


Είν’ χειμώνας βαρύς, Έλα μου κοπέλα μου (1952),
με τη Μάγια Μελάγια
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης Στίχοι: Ασημακόπουλου, Σπυρόπουλου, Παπαδούκα


Είναι το κρύο τσουχτερό (1960), με τον Χριστάκη
Μουσική και στίχοι: Π. Γαβαλά, Ζαφειρίου



Ήρθε ο χειμώνας (1968), με τη Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική και στίχοι Άκη Πάνου


Πού ’σουν μάγκα τον χειμώνα (1976), με τον Γ. Μουφλουζέλη
Μουσική: Γ. Μουφλουζέλης


Τον χειμώνα ετούτο (1983), του Δ. Σαββόπουλου


Χειμώνας βαρύς, κρύο κάργα και Η βρόχα έπεφτε (1992),
του Γιώργου Ζαμπέτα




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου